Op de vraag “wat kost nou een foto” is niet één antwoord te geven. Er zijn veel variabelen van invloed op de totaalprijs, die vaak niet direct allemaal bekend zijn. Om toch een indruk te geven van de investering die nodig is voor een bepaald type foto’s, hebben we een aantal cases uitgewerkt. In het rekenvoorbeeld hieronder vind je een aantal recente portret fotografie cases uitgewerkt. Uiteraard gaan we graag in gesprek om een offerte gebaseerd op jouw vraag en wens te maken.

Zakelijke portretfoto’s

Wanneer wij een aanvraag voor portretfotografie krijgen, is er één onderscheid dat wij direct maken:

  • Zakelijke profielfoto’s op locatie
  • Portretfoto’s in de studio

Het voordeel van portretfoto’s in een studio omgeving is dat deze makkelijk na te maken zijn. Er zijn namelijk geen factoren waar we geen invloed op hebben, zoals bijvoorbeeld het seizoen, het weer en het zonlicht op een bepaald tijdstip. Hierdoor is dit type foto’s bijzonder geschikt voor grotere bedrijven, of bedrijven waarbinnen veel verloop is.

Hiervoor kunnen we natuurlijk onze studio in het Klokgebouw in Eindhoven gebruiken, maar we hebben ook een mobiele fotostudio die we op locatie kunnen opbouwen. In de uitgewerkte cases hieronder vind je verschillende mogelijkheden met bijbehorende tarieven.

Verschillende achtergronden

Een groot misverstand over studio portretfoto’s is dat deze altijd tegen een witte achtergrond geschoten moeten worden. Natuurlijk behoort dit tot de mogelijkheden, maar de vraag naar andere achtergrondkleuren zien wij steeds vaker voorbij komen.

Met een andere achtergrondkleur kun je de zakelijke portretfoto namelijk meer “eigen” maken en zelfs een stukje huisstijl erin meenemen. Zoals het voorbeeld hieronder, waar  we voor een donkerblauwe achtergrond met een rode accentkleur hebben gekozen. Dit komt terug in de huisstijl van de organisatie, waardoor de medewerkers op bijvoorbeeld LinkedIn direct te herkennen zijn.

Voorbeeld 1

Het grootste deel van de portretfoto’s van dit bedrijf hebben we bij hen op kantoor gemaakt, waardoor dit voor de medewerkers zo min mogelijk tijd kostte. De instellingen hiervan hebben we geregistreerd, waardoor we nieuwe medewerkers bij ons in de studio exact dezelfde portretfoto kunnen geven.

De eerste fotodag op locatie was volledig gevuld; hiervoor rekenen we onze dagprijs: € 850,- excl btw. Het meenemen, opbouwen en afbreken van de studio heeft een vaste prijs van € 150,- per sessie. Na het vastleggen van de medewerkers moesten de foto’s nog nabewerkt worden; in dit voorbeeld waren dit ± 35 personen en zijn we gemiddeld 20 minuten per persoon bezig geweest. Dit brengt de totale investering op € 1.900,- oftewel ± € 55,- per persoon.

De medewerkers die na deze shoot aangenomen zijn portretteren we op de Portretdagen in onze studio in het Eindhovense Klokgebouw. Hiervoor hanteren we een vaste prijs van € 65,- per medewerker

Voorbeeld 2

Deze opdrachtgever is actief in de vastgoed branche en wil dat dit ook terugkomt in hun profielfoto’s. Inmiddels hebben we hier diverse shoots voor gedaan, steeds met hetzelfde concept op een andere locatie. Hierdoor zit er tegelijk variatie en eenheid in de achtergronden en zijn we minder afhankelijk van externe factoren zoals het weer en het seizoen.

Ook voor deze shoot hebben we een mobiele studio lamp gebruikt, om de medewerkers iets meer aandacht te geven t.o.v. de achtergrond. Omdat het 12 personen waren, hebben we dit in een halve dag kunnen schieten. Dat brengt de totale kosten op zo’n € 900,- oftewel ± € 75,- per persoon. In een halve dag kunnen we maximaal zo’n 15 – 20 personen fotograferen, wat de minimale investering op ongeveer € 50,- per persoon brengt, maar deze kosten kunnen snel oplopen wanneer het minder portretfoto’s worden of de achtergrond bij iedereen anders moet zijn.

Een offerte op maat aanvragen?

  • Erg tevreden met de samenwerking voor Zelfstroom! Heel flexibel, veelzijdig, professioneel, oog voor detail én snel. Ze denken graag met je mee over de beste oplossingen. En met een super mooi resultaat: van drone-foto’s tot portretfoto’s en sfeerbeelden.

    Linda van Beers Brand Manager - Zelfstroom
  • Twycer weet op fantastische wijze mens, product, beleving en bezieling te vangen. Al jaren prima ervaring mee!

    Jorg Wiltink Marketing Manager - Intracare
  • Al meerdere keren hebben wij vanuit Restaurant Avant-Garde te Philips Stadion gewerkt met Twycer voor onze interieur, atmosfeer en food foto’s. Waar het vaak lastig is om een professioneel fotografie bedrijf te vinden, met een goede prijs/kwaliteit verhouding en eigen inbreng is Twycer de oplossing; veel luisterend oor voor wat wij willen, fotografen die professioneel, persoonlijk en snel handelen en altijd fantastische resultaten. Hopelijk volgen er nog vele samenwerkingen!

    Thomas Verkerk Restaurantmanager - Restaurant Avant-Garde
  • Doordachte fotografie. Zo onder andere voor mijn bedrijfswebsite. Súpertevreden!
    Paul Raaijmakers Eigenaar - Admonks
  • Ik ken Twycer vooral van mede-eigenaar Christ Clijsen. Christ is een zeer ervaren fotograaf. Betrouwbare ondernemers die de smaak van content te pakken hebben.
    Ektor Tsolodimos Eigenaar - Epsilon Studios
  • Beeld Professionals!!!
    Marloes Pot Event manager - Boomming Business
  • Heel tevreden over de fotografie en samenwerking 👌🏻
    Bianca Poulich Eigenaresse - Pure Beauty Center
  • Goede fotograaf, flexibel qua organisatie en denken altijd in oplossingen
    Marlou Kuypers Consultant communicatie - Fontys Sporthogeschool
  • Goede bereikbaarheid, afspraak = afspraak en foto’s van top kwaliteit.
    Wim van Dooren Lecturer, coach & relationship manager - Fontys
  • Echte professionals die de béste foto’s maken en ook nog heel heel sympathiek zijn. Voor zowel een zakelijke als privé opdracht is Twycer de eerste waarmee ik contact zoek.

    Mignon Poldermans Projectbureau - Parktheater
  • Leuk professioneel en fris bedrijf. Ze maken geweldige foto’s, zijn creatief, denken met je mee en passie voor hun vak. Aanrader is dit bedrijf!!

    Anne Zoutendijk Keukenmanager - A Matter of Taste
  • Bij Webs werken we al een aantal jaren met Twycer. Van event fotografie tot portretfoto’s, ze kunnen het allemaal! Professionele en leuke club die weet hoe ze onze bedrijfscultuur in beeld kunnen vangen. Would recommend! 🙂

    Anne van der Kammen Marketing Manager - Webs
  • Jong, fris en dynamisch team en dat typeert voor ons ook de manier van fotograferen. Altijd nét dat extra wat een foto zoveel spannender maakt. Reageren altijd snel, denken mee en leveren snel de foto’s aan. Aanrader 🙂

    Inge van der Avoort Studio - Gemeente Eindhoven
  • Al meer dan tien jaar verzorgt Twycer de fotografie van onze netwerkevenementen. Niet alleen zijn wij super tevreden, maar ook onze relaties geven veel complimenten over de foto’s. Ook voor de promotie van onze organisatie hebben zij prachtige foto’s gemaakt. Twycer, een club van professionele fotografen waar ik altijd prettig mee samenwerk.

    Lilian Aarts Project manager - Gemeente Amstelveen
  • Professionele organisatie met op dit moment 4 fotografen waar mee het prettig samenwerken is. Ze weten wat ze willen en waar ze mee bezig zijn. Leveren kwalitatief werk en blijven flexibel meedenken.

    Ron Groot Account manager - Wolluk
  • Het Twycer-team staat garant voor kwaliteit als het gaat om fotografie! Van portretten tot aan het vastleggen van grote events of bedrijfsprocessen, zij zijn de juiste partij! Absoluut een aanrader als je beeldmateriaal wenst te hebben waar je nog meer mee kan en zeker vaker gaat bekijken! Daarnaast zijn alle medewerkers ook nog eens super professioneel en zeer prettig om mee samen te werken!

    Marloes van den Boom Eigenaresse - Boomming Business & Events
  • Onze ervaringen met Twycer zijn positief. Dankzij Twycer hebben we een prachtig portfolio aan foto’s van onze restaurants!

    Wilke Hop Marketing Coördinator - Burger King
  • De fotografen van Twycer stellen iedereen op z’n/haar gemak, waardoor de kracht van de mensen goed naar voren komt. Tot in details wordt er meegedacht en wordt er alle tijd genomen om het beste shot te maken. Er wordt goed doorgevraagd naar het doel van de foto en daarmee kunnen ze zich goed verplaatsen in iedere branch. Communicatie vooraf en op de dag zelf is helder en wanneer gewenst super snel.

    Het is een feestje om met Twycer te werken!

    Elleke Groot Directie - Level Eleven
  • De Beurs van Berlage werkt al jarenlang samen met Twycer. De Beurs is een mooi gebouw, maar door haar grootte soms ook lastig vast te leggen. Maar de fotografen van Twycer krijgen het elke keer weer voor elkaar om haar zo fantastisch mooi vast te leggen, met en zonder haar gebruikers, dat je keer op keer versteld staat.

    Willemijn de Vet Marketing Manager - Beurs van Berlage
  • Professionele en energieke partij die onze medewerkers, events en projecten goed in beeld weten te brengen. Fris, dynamisch en weten ons altijd te verrassen met een goed eindresultaat.

    Annelieke Hoogwegt Communicatie specialist - Hazenberg TBI
  • Erg blij met onze samenwerking met Twycer! Fotografen zijn erg flexibel, fijne mensen om mee samen te werken, goede communicatie, maar vooral de foto’s zijn altijd verrassend mooi! Wauw-momentje wanneer je de foto’s ontvangt. Aanrader!

    Marlein van Veghel Marketing - Hutten Catering
  • Met veel tevredenheid is Twycer al enkele jaren hoffotograaf van Maison van den Boer en Oseven. Christ en Igor zijn goed bereikbaar, denken in oplossingen en schakelen snel. Tijdens shoots zijn ze professioneel, zelfstandig en prettig in omgang. Na afloop kunnen ze snel aanleveren en zijn er altijd ruim genoeg mooie beelden te kiezen. Ook nu het team zich uitbreidt blijft de kwaliteit hoog. Thanks, jongens!

    Martijn Beks Marketing - Maison van den Boer